راهنمای خرید صندلی اداری

راهنمای خرید صندلی اداری

به طور معمول کار در یک دفتر مستلزم گذراندن زمان زیادی برای نشستن روی صندلی اداری است. این نشستن طولانی، فشاری را به ساختارهای ستون فقرات اضافه می‌کند. بنابراین، برای جلوگیری از ایجاد مشکلات ستون فقرات یا کمر درد، داشتن صندلی اداری با حالت ارگونومیک برای پشتیبانی از کمر و ایجاد وضعیت خوب، مهم است.

 در واقع استفاده از صندلی نامرغوب (ارزان) روی بهره وری و کارآیی شما اثر نامطلوبی دارد. اگر نیاز به نشستن دارید، پس صندلی با حالت ارگونومیک، راحت و قابل تنظیم بخرید. با خرید ارزانترین، گران‌ترین یا “زیباترین” صندلی که با دفترتان هماهنگ است، قمار با سلامتی شما است.

راهنمای خرید صندلی اداری

مردم در اکثر موارد، پول بیشتری را خرج میز می‌کنند تا صندلی؛ در حالی که ساعات طولانی روی صندلی می‌نشینند. در حالت ایده آل، یک صندلی اداری مرغوبی باید اثرات منفی نشستن را تا حد ممکن کاهش دهد.

ویژگی‌های صندلی اداری خوب

در اینجا به ویژگی‌های اصلی یک صندلی اداری خوب و مرغوب اشاره خواهیم کرد.

ارتفاع و چرخش صندلی

ارتفاع صندلی اداری خوب به راحتی قابل تنظیم است. اهرم پنوماتیک آسان‌ترین راه برای انجام این کار است. ارتفاع مناسب یک صندلی اداری چیزی حدود 40.64 تا 53.34 سانتی متر از کف اتاق است. صندلی خوب دارای قابلیت چرخش 360 درجه است.

مشاهده
راهنمای خرید سرویس خواب نوجوان

تکیه گاه و نشیمن صندلی

تکیه گاه  یکصندلی خوب، 30 تا 48 سانتی متر پهنا دارد. اگر تکیه گاه و نشیمن‌گاه از هم جدا هستند؛ باید زاویه‌ تکیه گاه و ارتفاع آن قابل تنظیم تهیه شود. اگر تکیه گاه و نشیمن‌گاه یک تکه است، باید زاویه‌ آن برای جلو آمدن یا عقب آمدن قابل تنظیم تعبیه شود. صندلی ارگونومیک یک سیستم قفل ایمن دارد که از بیش از حد عقب رفتن تکیه گاه جلوگیری می‌کند.

پهنا و تقعر صندلی

صندلی خوب دارای پهنا و تقعر (از جلو تا پشت صندلی) مناسب است. معمولاً تقعر 43 تا 50 سانتی متر، یک گودی استاندارد است. تقعر صندلی مرغوب طوری است که کاربر به اندازه 5 تا 35 سانتی متر فضا برای جلو آمدن یا عقب رفتن دارد. پر کردن فرورفتگی و برآمدگی‌های کمر در یک صندلی ارگونومیک بسیار مهم است. دسته‌های صندلی باید قابل تنظیم بوده و بازوها در حین فعالیت راحت باشند.

جنس صندلی

صندلی‌های اداری از جنس‌های مختلفی مانند فوم، پارچه و چرم تولید می‌شوند و دارای قاب یا فرم استیل، چوب و . . . هستند.

انواع مختلف صندلی اداری

صندلی مدیریتی

صندلی‌های مدیریت اندازه‌های استاندارد و مشخصی ندارند. بعلاوه این صندلی‌ها نیاز به فضای بیشتری نسبت به صندلی‌های اداری دیگر دارند. صندلی مدیریتی برای استفاده طولانی مدت بسیار مناسب است ولی قیمت بیشتری نسبت به صندلی‌های دیگر دارند.

صندلی کامپیوتر

صندلی‌های کامپیوتر طوری طراحی شده‌اند که با میز کامپیوتر هماهنگی خیلی خوبی دارند. در این نوع صندلی‌ها اغلب از چند تنظیم کننده ارگونومیک برای راحتی کاربر استفاده شده است. آن‌ها دارای پایه‌های 5 تایی هستند و چرخ‌های صندلی کامپیوتر به طوری طراحی شده‌اند که در محیط کار به صورت صحیح حرکت کنند.

مشاهده
راهنمای خرید مبل چستر

صندلی 24 ساعته

این نوع صندلی‌ها برای اشخاصی که به طور مداوم از صندلی اداری استفاده می‌کنند؛ مانند افراد شاغل در مراکز تماس شرکت‌ها بسیار مناسب هستند. معمولاً این صندلی‌ها با فوم‌های با دوام بالا ساخته می‌شوند. صندلی‌های 24 ساعته با پشتی و کفی ضخیم با ارگونومی استاندارد، طراحی و ساخته شده‌اند.

صندلی کنفرانسی

برخی به صندلی‌های کنفرانسی، صندلی هیئت مدیره هم می‌گویند. صندلی کنفرانسی برای جلسات و میز کنفرانس بسیار مناسب هستند و تنظیمات بسیار کمتری نسبت به صندلی‌های دیگر دارند، زیرا کاربر مدت زمان کمتری نسبت به سایر صندلی‌های دیگر از آنها استفاده می‌کند. موقعیت نشستن بر روی صندلی کنفرانسی راحت است و این دقیقاً همان چیزی است که از یک صندلی کنفرانسی می‌توان انتظار داشت.

صندلی ارگونومیک

اگر به دنبال صندلی اداری هستید که راحتی نشستن بر روی مبل را به شما بدهد، صندلی ارگونومیک یک انتخاب هوشمندانه است. این صندلی‌ها بسیار مناسب کاربران دارای کمر درد یا درد ستون فقرات هستند؛ زیرا طراحی صندلی‌های ارگونومیک، حمایت بسیار زیادی را از کمر ارائه می‌دهد. این نوع صندلی برای نشستن طولانی مدت به دلیل ارگونومیک بودن بسیار مناسب است. از مزایای بسیار مهم صندلی ارگونومیک می‌توان به افزایش گردش خود در زمان نشستن طولانی اشاره کرد.

صندلی پذیرش

صندلی پذیرش، صندلی مهمان هم نامیده می‌شود. جنس و طراحی صندلی‌های پذیرش معمولاً از پلاستیک و چوب است و در رنگ‌ها و طراحی‌های مختلف ارائه می‌شود.

صندلی اجرایی

در صندلی اجرایی اغلب از روکش چرم استفاده می‌شود و بسیار چشمگیر است. این نوع صندلی‌ها معمولاً تنظیمات بیشتری نسبت به صندلی‌های دیگر دارند. صندلی‌های اجرایی نسبت به سایر صندلی‌های اداری، بسیار گران‌تر هستند و به همین دلیل اغلب توسط مدیران میانی استفاده می‌شوند.

مشاهده
راهنمای خرید فایل و کمد اداری

صندلی کلاسیک

صندلی‌های کلاسیک مناسب، زانوها را در زاویه 60 تا 70 درجه قرار می‌دهند. به همین دلیل وزن بین زانو و باسن تقسیم می‌شود و فشار  وارده بر کمر کاهش می‌یابد. مزیت آن نسبت به صندلی‌های اداری دیگر این است که اگر کاربر به جلو حرکت کند، باعث می‌شود زاویه بدن 90 درجه شود. صندلی کلاسیک برای کاربرانی که کمر درد یا درد سینه ناشی از استفاده زیاد از صندلی را دارند؛ انتخاب مناسبی است.

اثاث چین
ارسال دیدگاه