راهنمای خرید تختخواب

راهنمای خرید تختخواب

در زندگی امروز یکی از نکاتی که بسیار مورد توجه خانواده‌هاست و برای آن هزینه‌های بسیاری می‌پردازند دکوراسیون است. یکی از اقلامی که در مبحث دکوراسیون برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل هستند تخت‌خواب است، در این مقاله قصد داریم نکاتی برای خرید انواع تخت‌خواب برایتان بازگو کنیم، انواع تخت‌خواب از قبیل تخت یک‌نفره، دو نفره، تخت نوزاد، تخت نوجوان، تخت‌خواب گرد و شرایط استاندارد بودن آنها از جمله مواردی است که به آن خواهیم پرداخت.

تخت‌خواب یک‌نفره

این مدل از تخت‌خواب همان‌طور که از نامش پیداست برای یک نفر طراحی شده است، البته باید در نظر داشت که تخت‌خواب‌های یک‌نفره از نظر ابعاد استانداردهای گوناگون دارند که شامل ۲۰۰ سانتی‌متر طول و ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ سانتی‌متر عرض است که متناسب با فضا و سلیقه کاربر قابل تهیه می‌باشد. ارتفاع مناسب تخت نیز بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر در تغییر است. نکته مهمی که هنگام خرید تخت‌خواب یک‌نفره باید به آن دقت داشته باشید تناسب ابعاد تخت با فضای اتاق خواب است. در مورد طرح و مدل تخت‌خواب یک‌نفره باید بگوییم این مسئله بستگی به سبک چیدمان منزل شما دارد، انواع تخت‌های کلاسیک و مدرن در جنس‌های چوبی، ام‌دی‌اف و فرفوژه را می‌توانید متناسب با سلیقه خود سفارش دهید

راهنمای خرید تختخواب

تخت‌خواب دو نفره

برای شروع یک زندگی مشترک یکی از اقلامی که بسیار مورد توجه زوج‌های جوان قرار می‌گیرد تخت‌خواب دو نفره است. از نظر استاندارد ابعاد در مورد تخت دو نفره باید گفت این ابعاد شامل ۱۴۰، ۱۶۰ یا ۱۸۰ سانتی‌متر عرض و ۲۰۰ سانتی‌متر طول است، در مورد ارتفاع استاندارد نیز این اندازه بستگی به طراحی و سبک آن دارد اما در حالت کلی ارتفاع استاندارد برای این مدل از تخت‌خواب‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر است.

در مورد انتخاب مدل تخت‌خواب های دو نفره نیز باید به سبک چیدمان منزلتان توجه داشته باشید، سعی کنید تخت‌خوابی انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشد و از نظر انتخاب رنگ و جنس نیز این مسئله بستگی به سلیقه شما دارد.

مشاهده
راهنمای خرید مبل منزل

تخت‌خواب دو طبقه

زندگی‌های آپارتمانی سبب شد تا طراحان برای رفع مشکل کمبود فضا دست به‌کار شوند، تخت‌خواب‌های دو طبقه به‌خصوص برای خانواده‌هایی که بیش از یک فرزند دارند و فضای کافی در اختیار ندارند انتخاب مناسبی است.

در مورد خرید تخت‌خواب‌های دو طبقه باید توجه ویژه‌ای به استاندارد بودن و کیفیت بالای متریال آن داشته باشید، طبقه بالای این مدل از تخت‌خواب‌ها باید از ایمنی کافی برخوردار باشند، قبل از انتخاب تخت‌های دو طبقه حتما ارتفاع آن را با  ارتفاع سقف اتاق خواب بررسی کنید.

تخت‌خواب نوجوان

اکثر نوجوانان علاقه‌مند به داشتن اتاق شخصی و وسایل مورد نظرشان هستند، خانواده‌هایی که امکان اختصاص دادن اتاق  خواب به فرزند نوجوانشان را دارند، به دکوراسیون آن نیز اهمیت می‌دهند، تخت‌خواب نوجوان از نظر استاندارد دارای ابعاد ۷۰*۱۵۰ و یا  ۹۰*۱۵۰ سانتی‌متر است. توجه داشته باشید که معمولا طول تخت باید حدود ۲۰ سانتی‌متر از قد فرزندتان بلندتر باشد.

در مورد مدل و طرح تخت باید انتخاب را به نوجوان سپرد، در حال حاضر مدل‌های بسیار زیبایی از سبک‌های کلاسیک و مدرن و حتی فانتزی در بازار موجود است که می‌توان از میان آنها انتخاب مناسبی داشت. حتی میتوانید طرح مورد نظر خود را به‌صورت سفارشی تهیه کنید و از یک تولید کننده بخواهید تا مدل مورد نظرتان را بسازد.

تخت‌خواب نوزاد

وقتی قرار است یک کوچولوی دوست‌داشتنی به خانواده اضافه شود، معمولا والدین به فکر خرید تخت و کمد و وسایل ضروری برای او هستند، تخت‌خواب‌هایی که با توجه به نیاز نوزادان طراحی شده است، غالبا دارای ابعاد استاندارد  ۱۳۰*۷۰ یا ۱۳۰*۷۵ سانتی‌متر است.

با توجه به کمبود فضا در خانه‌های آپارتمانی تخت‌خواب‌های نوزاد طرح جدید دارای کشو و یا استند و دراور چسبیده به تخت هستند که می‌توان از این فضاهای برای قرار دادن وسایل ضروری نوزاد استفاده کرد. از طرفی برخی خانواده‌ها سعی می‌کنند به جای تخت خواب از تخت‌های کوچک که در کنار تخت‌خواب والدین نصب می‌شود استفاده کنند، چرا که نوزادان تا ماه ها باید کنار مادر بخوابند.

مشاهده
راهنمای خرید چراغ آویز

تخت‌خواب گرد

یکی از جدیدترین مدل‌های موجود بازار تخت‌خواب، تخت‌خواب طرح گرد است، این تخت‌خواب‌ها بسیار لاکچری و منحصربه‌فرد هستند و برای افراد مشکل پسند انتخاب مناسبی است، البته نباید فراموش کرد که این سبک از تخت‌ها نیازمند فضای زیادی است بنابراین توصیه می‌کنیم برای اتاق خواب‌های کوچک از این مدل تخت‌ها استفاده نشود.

نکات راهنمای خرید انواع تخت

در بخش‌های بالا با انواع تخت از نظر ابعاد و اندازه آشنا شدید، برای این‌که یک انتخاب درست و مطمئن داشته باشید نیاز است که نکاتی را هنگام خرید مد نظر قرار دهید، این نکات به‌ظاهر ساده سبب می‌شود تا انتخاب بهتری رقم بزنید، پس  سعی کنید این بخش را به‌خوبی مطالعه نمایید.

– قبل از اقدام به خرید تخت‌خواب بهتر است ابعاد متناسب با اتاق خواب خود را در نظر داشته باشید، برخی تخت‌خواب‌ها نیازمند فضاهای بزرگتری نسبت به سایر مدل‌ها هستند.

– انتخاب طرح و مدل تخت‌خواب باید با توجه به سبک چیدمان منزل صورت گیرد، این مسئله در مورد رنگ آن نیز صادق است، بهتر است هارمونی خوبی از نظر تم رنگی در دکوراسیون اتاق برقرار باشد، برای انتخاب رنگ می‌توانید با ست کردن رنگ تخت‌خواب با فرش، رنگ دیوار یا کمد، رنگ پرده و یا تابلوها یک دکوراسیون زیبا و چشم نواز خلق کنید.

– در مورد انتخاب تخت نوزاد باید دقت داشته باشید که متریال به‌کار رفته در ساخت آن ضد حساسیت بوده و استاندارد و ایمنی کافی داشته باشد.

– در انتخاب تخت‌خواب‌های گرد نیز نکته‌ای که باید به آن دقت لازم داشته باشید ست کردن دکوراسیون اتاق خواب با این نوع از تخت‌ها است، از آنجایی که تخت‌خواب‌های گرد ظاهری لاکچری دارند، بهتر است باقی اقلام دکوری موجود در اتاق خواب نیز به سبک سنتی و لاکچری و یا مدرن و سلطنتی انتخاب شود.

مشاهده
راهنمای خرید مبل ال

– اگر فضای مناسب برای قراردادن تخت در اختیار ندارید می‌توانید از انواع تخت‌های کم‌جا و یا تخت‌خواب‌های دو طبقه استفاده کنید. این مدل تخت‌خواب‌ها بسیار مناسب فضاهای کوچک هستند.

– در مورد تخت نوجوان می‌توانید از طرح‌های فانتزی موجود در بازار انتخاب کنید و یا در صورتی که طرح خاصی مد نظر دارید، آن را سفارش دهید تا یک تولید کننده برای شما بسازد.

– سعی کنید ابعاد تخت استاندارد بوده و از تشک‌های استاندارد نیز استفاده کنید تا به سلامتی بدن شما آسیبی نرسیده و همچنین خواب راحت و آرامی داشته باشید.

– در صورتی که وقت کافی برای بررسی بازار را در اختیار ندارید می‌توانید خرید تخت خواب آنلاین را امتحان کنید، در حال حاضر فروشگاه‌های معتبر زیادی در سطح اینترنت مشغول به ارائه خدمات به مشتریان هستند و یا حتی می‌توانید از نمایندگی‌های مجاز برندهای مشهور که دارای سایت هستند خرید کنید.

کلام آخر

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم انواع تخت‌خواب‌های یک‌نفره، دو نفره، نوجوان، نوزاد و گرد در حالت کلی دارای استانداردهایی است که بهتر است به آنها توجه داشته باشید، اندازه استاندارد تخت نه تنها ضامن سلامتی و کیفیت خواب شما است بلکه از نظر ظاهری نیز تاثیر بسیاری در زیباتر دیده شدن سرویس خواب و دکوراسیون اتاق خواب شما دارد، انتخاب تخت‌های مدرن یا سنتی و کلاسیک بستگی به سلیقه شما دارد، سعی کنید با هزینه کردن بودجه مناسب یک کالای مرغوب و با کیفیت تهیه کنید که سال‌های سال قابل استفاده باشد. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در خریدهای غیرحضوری حتما از فروشگاه‌های مجاز که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنید، در غیر این‌صورت ممکن است دچار مشکل شوید

اثاث چین
ارسال دیدگاه