راهنمای خرید بین بگ

راهنمای خرید بین بگ

طراحان صنعت مبلمان همواره به‌دنبال مدل‌های جدید و به‌روزتری هستند تا بتوانند عطش فراوان علاقه‌مندان به دکوراسیون را سیراب کنند. دکوراسیون و چیدمان مدرن، امروزه بسیار مورد علاقه و توجه قرار گرفته است و به‌همین دلیل بیشتر تمرکز طراحان در این عرصه معطوف شده است، یکی از وسایلی که در همین راستا طراحی و روانه بازار شد بین بگ است. در این مقاله کوتاه به بیان نکاتی درباره بین بگ میپردازیم.

راهنمای خرید بین بگ

بین بگ چیست؟

بین بگ یا هپی چیر “happy chair” در واقع نوعی مبل راحتی است. این کالا در ایران با نام مبل شنی یا مبل شادی نیز شناخته می‌شود، در این نوع از مبل‌ها از کلاف چوبی استفاده نمی‌شود و متریال به‌کار رفته در آن شامل پارچه، آستر و پلی‌استایرن است. این کالا در واقع بیشتر به صندلی‌های تک‌نفره شباهت دارند، این مدل کالاها برای استراحت بسیار مناسب و ودلچسب هستند. ویژگی هپی چیر حالت‌پذیری بالای آن است، معمولا پارچه‌های استفاده شده در این مبل جیر یا فوم و یا چرم هستند، از نظر کارایی جنس پارچه روکش تاثیری در میزان راحتی آن ندارد اما پارچه‌های چرمی دارای استحکام بیشتر و ماندگاری بالاتری هستند.

یکی از دلایل راحتی استفاده از بین بگ، آن است که هنگام نشستن روی آن، فرم بدن را گرفته و تمام بدن را در برمی‌گیرد، این مسئله به احساس راحتی بیشتر مصرف‌کننده کمک می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مثبت بین‌بگ، سبک بودن آن است. حداکثر وزن هپی‌چیر3  تا 4 کیلوگرم است به‌همین دلیل می‌توان به‌راحتی آن‌ها را جابه‌جا کرد.

از دیگر محاسن بین بگ‌ها طرح‌ها و مدل‌های گوناگون و طیف گسترده رنگی آنها و مقاومت نسبتا بالا در مقابل سایش و یا برخورد با اجسام نوک‌تیز است. بین بگ‌ها در مدل‌های تک‌نفره، دو نفره و سه‌نفره تولید می‌شوند، شما می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

مشاهده
راهنمای خرید مبل استیل

بین بگ‌ها را می‌توان در دکوراسیون‌های مدرن استفاده کرد، این مدل از مبل‌های تک‌نفره یا دونفره مناسب سبک‌های سنتی و یا کلاسیک نیستند، اما می‌توان در قسمت نشیمن منزل و جلوی تلویزیون آنها را قرار داد، یا حتی در اتاق مطالعه  و کنار کتابخانه از آنها استفاده کرد.

از بین بگ‌های کوچک می‌توان به‌عنوان پاف استفاده کرد و برای قرار دادن پاها هنگام نشستن روی مبل از آنها بهره برد.

نکات مهم خرید بین بگ

– مهمترین نکته در مورد انتخاب بین بگ یا هپی چیر، توجه به متریال تولیدی آن است، اگرچه این سبک از مبل‌ها به‌دلیل استفاده فراوان و نوع کاربرد از پارچه‌های بسیار مقاوم تهیه می‌شوند تا در مقابل ضربه، سنگینی، اشیاء نوک‌تیز و سایش مقاوم باشند، اما ممکن است برخی تولیدی‌ها از پارچه بی‌کیفیت استفاده کنند، سعی کنید از مقاومت و کیفیت متریالی که مبل از آن تهیه شده است اطمینان حاصل کنید.

– در مورد انتخاب رنگ و مدل، می‌توانید هپی چیر را با دیگر کالاهای موجود در دکوراسیون منزلتان ست کنید، برای مثال انتخاب رنگ متناسب با رنگ مبلمان پذیرایی، رنگ دیوار، پرده‌ها، تابلوها و فرش‌ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

– در مورد انتخاب یک یا دو نفره بودن بین بگ نیز باید بگوییم این یک مسئله کاملا سلیقه‌ای است، اگر مکان و فضای مناسب جهت استفاده از مدل‌های دو یا سه نفره دارید می‌توانید این مدل‌ها را انتخاب کنید، در غیر این‌صورت استفاده از یک یا دو بین بگ تک‌نفره نیز انتخاب قابل‌قبولی خواهد بود.

– انتخاب طرح این سبک مبل‌ها نیز بستگی به سلیقه و البته چیدمان و دکوراسیون منزل شما دارد، در حالت کلاسیک بین بگ‌ها به شکل مبل یا صندلی طراحی می‌شوند، اما طرح‌های فانتزی‌تری از بین بگ نیز موجود است، طرح‌هایی نظیر توپ، لانه پرنده و یا اشکال هندسی از آن جمله هستند.

مشاهده
راهنمای خرید صندلی لهستانی

– اگر اهل استفاده طولانی مدت از بین بگ هستید، بهترین انتخاب برای شما، مبلی با روکش چرمی یا جیر است، این جنس دارای مقاومت بسیار مناسبی است و به‌راحتی دچار سایش یا پارگی نمی‌شود.

– اگر قصد خرید اینترنتی بین بگ را دارید بهتر است این کار را از فروشگاه های مجاز موجود در اینترنت انجام دهید، مراقب کلاهبرداری‌های اینترنتی به شیوه‌های رایج باشید، حتما قبل از خرید اینترنتی نماد الکترونیکی اعتماد فروشگاه را استعلام کنید.

– هنگام خرید اینترنتی در مورد مسائلی نظیر ارائه فاکتور معتبر، امکان خرید حضوری، ارائه ضمانت‌نامه سلامت کالا و امثال آن با فروشنده‌ها صحبت کنید. – بسیاری از سایت‌های اینترنتی هنری آموزش دوخت چند مدل ساده از بین بگ‌ها را دارند، می‌توانید خودتان دست‌به‌کار شده و تهیه آن را امتحان کنید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه