راهنمای خرید کتابخانه

راهنمای خرید کتابخانه

داشتن یک کتابخانه با کتاب‌های فراوان می‌تواند رویای بسیاری از ما باشد. کتابخانه نه تنها باعث نظم‌دهی به کتاب‌ها می‌شود بلکه می‌تواند یکی از اقلام موثر در دکوراسیون داخلی منازل به‌حساب آید. برخلاف آنچه در ظاهر به‌نظر می‌رسد انتخاب یک کتابخانه مناسب کار چندان راحتی نیست و برای انتخاب و خرید این وسیله نکات بسیاری وجود دارد که بهتر است آن را بدانید، در این مقاله به تفصیل در مورد نقش کتابخانه در چیدمان منزل، انواع آن و نکات مهم مربوط خرید این کالا مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

نقش کتابخانه در دکوراسیون داخلی

این مسئله که کتابخانه در کجای منزل قرار داشته باشد سبب می‌شود تا نقش او در دکوراسیون آن بخش تعیین شود، برای مثال داخل پذیرایی، اتاق کار و مطالعه، راهرو یا اتاق خواب، از نظر قوانین چیدمان داخلی جایگیری و حتی و طرح کتابخانه در مکان‌های یاد شده متفاوت است. بنابراین باید در نظر داشت که این کالا پتانسیل تبدیل شدن به یکی از فاکتورهای دکوراسیون داخلی را دارد و باید به طرح و مدل‌های متنوعی که می‌توان به دلیل محل قرارگیری آن استفاده کرد، توجه داشت.

راهنمای خرید کتابخانه

انواع کتابخانه را بهتر بشناسید

در مورد انواع کتابخانه شاید بتوان گفت تنها از نظر جنس می‌توان این محصول را به دسته‌های مختلف تقسیم کرد که شامل  جنس چوبی، فلزی و ام‌دی‌اف است. اما در خصوص انواع طرح و مدل آن باید گفت از آنجایی که این مسئله یک امر کاملا خلاقانه است عملا نمی‌توان طبقه‌بندی برای آن در نظر گرفت، مگر از نظر مکان جایگیری در منزل، برای مثال استفاده از زیرپله به عنوان کتابخانه، استفاده از شلف، کتابخانه‌های دیواری، کمدی و امثال آن از جمله مواردی است که می‌توان نام برد. از نظر سبک طراحی نیز می‌توان سه دسته کلاسیک یا سنتی و مدرن و همچنین فانتزی را در نظر گرفت.

مشاهده
راهنمای سرویس خواب یک نفره

بهترین طبقه‌بندی

شاید بهترین طبقه‌بندی که از نظر طرح و مدل بتوان برای این کالا در نظر گرفت به‌شرح زیر باشد.

– طرح  پلکانی: این مدل معمولا برای تکیه دادن به دیوار طراحی شده است، به طور معمول طبقات آن به صورت پلکانی از بالا به پایین بزرگ یا کوچک می‌شود.

– طرح زاویه‌ای: این طرح معمولا برای قرار دادن در گوشه‌ها و زوایا طراحی شده است، یکی از مدل‌های پرطرفدار به‌خصوص در خانه‌های کوچک است.

– طرح مکعبی: در این طرح چندین مکعب در ابعاد گوناگون به شکل‌های کاملا خلاقانه کنار یکدیگر به‌صورت پازل قرار می‌گیرند، این طرح‌ها در دکوراسیون‌های مدرن و اسپرت بسیار کاربرد دارند، با استفاده از این مکعب‌ها می‌توان اشکال هندسی زیبایی ایجاد کرد که علاوه بر قرار دادن کتاب نمای چشم نوازی نیز ایجاد می‌کند.

– طرح توکار: این طرح از جمله طرح‌های بسیار پرکار است، برای استفاده از این کتابخانه باید از قبل نقشه آن طراحی شده و در دیوار جاسازی می‌شود.

– طرح کمدی: این مدل یکی از ساده‌ترین طرح‌هاست و البته از قدیمی‌ترین‌ها، این سبک از کتابخانه‌ها عموما در مکان‌های عمومی مثل دفتر کار و امثال آن کاربرد دارند، دارای یک بخش طبقه‌دار و یک بخش کمد یا کشو دار است که می‌توان از آن برای قرار دادن وسایل نیز استفاده کرد.

طراحی‌های خلاقانه کتابخانه به اشکال گوناگون کاربرد آن را در هر قسمت از منزل آسان می‌کند، فقط کافی است برای این که ایده‌هایی در این رابطه داشته باشید نمونه‌های مختلف موجود در فروشگاه های اینترنتی را بررسی کرده و از میان صدها مدل متنوع مناسب‌ترین طرح را برای منزل خود انتخاب کنید.

مشاهده
راهنمای خرید مبل منزل

نکات مهم انتخاب و خرید کتابخانه

– قبل از انتخاب کتابخانه باید مکان قرارگیری آن را مشخص کنید، همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم مکان قرارگیری در انتخاب طرح و مدل تاثیر بسیاری دارد.

– ابعاد کتابخانه مورد دیگری است که باید به آن توجه لازم داشت، مسائلی از که در انتخاب ابعاد کتابخانه دخیل هستند، مکان قرارگیری آن، مقدار کتابهایی که قرار است در آن قرار گیرد و همچنین طرح و مدل آن است.

– اگر فکر می‌کنید فضای کافی برای خرید کتابخانه در اختیار ندارید می‌توانید از انواع زاویه دار آن استفاده کنید، این مدل از کتابخانه‌ها به راحتی در زوایا و گوشه‌های خانه قابل پیاده‌سازی است.

– یکی از مسائلی که بسیار مهم است توجه به عمق و اندازه قفسه کتابخانه است. سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که فضای کافی برای قرار گرفتن کتابهای بزرگ و قطور را نیز دارا باشد.

– اگر مستاجر هستید می‌توانید از مدل‌های قفسه‌ای که سیار هستند استفاده کنید، این مدل‌ها به‌راحتی قابلیت جابه‌جایی دارند و می‌توان به دلخواه تعداد طبقات آن را کم و زیاد کرد.

– فراموش نکنید کتابخانه‌ای را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد، مدل‌های فانتزی و مدرن متناسب با دکوراسیون‌های مدرن و مدل‌های کلاسیک و ساده برای دکوراسیون کلاسیک و سنتی مناسب هستند.

اثاث چین
ارسال دیدگاه