راهنمای خرید مبل اداری

راهنمای خرید مبل اداری

مبل در هر سازمان و اداره‌، معنا و مفهوم خاص خودش را دارد. در سازمان‌ها و ادارات دولتی مبل‌ها معمولاً ساده، رسمی و به رنگ تیره هستند. در حالیکه مبل در سازمان‌های غیر انتفاعی، ادارات خصوصی و استارتاپ ها به عنوان بخش مهمی از دکوراسیون محیط کار و به نوعی نشانگر برند و هویت مجموعه هستند.

گزینه‌های بیشتر و امکان ابراز سلایق فردی برای انتخاب مبل اداری وجود دارد. امروزه با پیشرفت‌های صنعتی در حوزه مواد سازنده صندلی‌ها، رنگ‌های بسیار متنوع و مدل‌های متفاوت زیادی پیش روی خریدار مبل اداری وجود دارد. مبل ادرای را می‌توانید به نسبت فضا و حتی پرتی‌های موجود در گوشه و کنار فضای کار، سفارش داد و حس تازه و تغییر اساسی را برای محیط کار به ارمغان آورید.

راهنمای خرید مبل اداری

چیدمان درست مبل اداری چگونه است؟

چیدمان مبلمان اداری بسیار مهم است؛ چون داشتن شرکتی با ظاهر منظم، پیش نیاز موفقیت شغلی است. با وجود چیدمان درست، کارکنان تمام انرژی خود را بر روی کار خود متمرکز می‌کنند. در واقع چیدمان مناسب مبلمان اداری سبب می‌شود تا بیشتر بر کار مسلط شده و روی فضای اطرافتان کنترل دارید.

روش درست چیدمان مبلمان اداری، محیط کاری راحتی را فراهم کرده که به کارکنان انگیزه‌ داده، اعتماد مشتریان را جلب نموده و موفقیت شما را تقویت می‌کند.

مشاهده
راهنمای خرید بوفه و ویترین

برای چیدمان سالن انتظار، فارغ از کوچک یا بزرگ بودن فضا، گزینه‌های فراوانی برای انتخاب نوع مبلمان محیط کار دارید. حتماً به این نکته دقت کنید که مبلمان شما متناسب با اندازه فضا و سایر دکوراسیون خریداری کنید.

انتخاب مبلمانی با ابعاد کوچک برای یک هال بزرگ، فضا را خالی نشان خواهد و جلوه زیبایی نخواهد داشت. یا بر عکس انتخاب یک دست مبلمان بزرگ برای یک اتاق کوچک، تمام فضای رفت و آمد شما را مختل خواهد کرد.

انواع مختلف صندلی‌های مهمان تک نفره، مبل‌ها، نیمکت‌ها و صندلی‌های انتظار متصل به هم مواردی هستند که با توجه به تعداد ارباب رجوع و اندازه فضا می‌توان از هرکدام استفاده کرد. سعی کنید از ترکیب حداقل دو مدل مبل در فضا استفاده کنید تا جذابیت بیشتری بسازید.

میزهای جلو مبلی و عسلی را فراموش نکنید. به این دلیل که افراد در شرکت معمولاً به تکیه‌گاهی برای نوشتن یا قرار دادن لوازم شخصی مانند لپتاپ یا موبایل نیاز دارند، حتماً در کنار ست مبلمان از این میزها استفاده کنید.

سبک‌های مختلف در مبل اداری

  • سبک کلاسیک: بسیار پر طرفدار و به نوعی لازمه‌ برخی از شغل‌ها و دفاتر بخاطر نوع زمینه کاری و مخاطبانشان است تا بتوانند اعتماد اولیه مخاطبان و کارکنان را جلب کنند.
  • سبک مدرن: بهره‌وری و راندمان کاری بالا از مشخصه‌های این نوع از مبلمان است. مبلمان مدرن در صورتیکه به درستی انتخاب شود؛ بسیار دلنشین و جذاب است.
  • سبک کلاسیک مدرن: از سخت‌ترین پروژه‌های طراحی، تهیه فضای کلاسیک مدرن است تا پاسخگوی سلایق مختلف شود. رعایت هر دو المان در یک محصول به اندازه‌ای مجاز است که همه‌ کاربران با هر نوع سلیقه‌ای برای خرید مجاب شوند. تهیه و تولید این نوع مبل اداری کار سختی است؛ اما معمولاً در همه‌ اصناف تولیدی این سبک را جالب و جذاب می‌دانند.
مشاهده
راهنمای خرید مبل سلطنتی

ویژگی‌های مهم حین خرید مبل اداری

ابتدا بودجه خود را برای خرید مبل اداری در نظر بگیرید

قیمت همه چیز نیست، ولی اغلب مسئله اصلی است. هر مبلغی را که می‌خواهید خرج کنید به عبارتی نوعی سرمایه گذاری مدنظر قرار دهید. باید این سرمایه گذاری به شکل عاقلانه‌ای صورت گیرد تا بهترین نتیجه از آن حاصل شود. قبل از خرید هر مبلمانی باید ابتدا هزینه را در نظر بگیرید.

فضای اداره و شرکت را در نظر بگیرید

برای زیباتر شدن و نمایان شدن کامل محیط کار مبل را به نسبت فضایی که در اختیار دارید؛ خریداری کنید. با این حال، فقط در نظر گرفتن تمام فضاها، کافی نیست. نصب و خرید مبل اداری بزرگ بیشتر فضای محیط کار را اشغال می‌کند و باعث می‌شود کارمندان به راحتی نتوانند بین میزها و وسایل جابجا شوند و حرکت کنند که این باعث آزار آن‌ها می‌شود.

زیبایی شناسی و هویت برند

اگر مبلمانی برای شرکت خریداری کنید که به زیبایی شرکت بیافزاید؛ کار درستی کرده‌اید. طراحی زیبای محیط شرکت، اتمسفر محیط را بهبود می‌بخشد؛ بهره وری و راندمان کار را بالا می‌برد و استرس ناشی از کار را کاهش می‌دهد.

اما مبلمان را صرفاً جهت رنگ و ظاهر آن انتخاب نکنید؛ با این حال باید مبلمانی را برای شرکت بخرید که به بهترین شکل حس برند شما را به مخاطبتان منتقل کند. مبلمان و وسایل شرکت باید هویت شرکت و فرهنگ آن را بازتاب دهد.

یادگیری مبانی روانشناسی رنگ‌ها به انتخاب بهتر مبلمان و وسایل شرکت کمک بسیاری می‌‎کند. به طور مثال، رنگ سبز و نارنجی می‌تواند روح و جو خلاقانه‌ای به شرکت بدهد. اگر می‌خواهید درکی از خونسردی و آرامش به مخاطبین و کارمندان خود القا کنید از رنگ آبی استفاده کنید.

مشاهده
راهنمای خرید جاکفشی

با این حال شاید هم تمایل به خرید مبلمان و وسایل رنگی برای شرکت ندارید تا فضای رسمی حاکم بر کارتان را نشان دهید. نوع متریالی که در مبلمان استفاده شده است بستگی به استفاده شما از آن دارد. به طور مثال، برای مبلمان قسمت‌های پرتردد مثل لابی و اتاق استراحت جنس بادوامی انتخاب کنید که به راحتی قابل تمیز شدن است.

اثاث چین
ارسال دیدگاه