راهنمای خرید صندلی ماساژ

راهنمای خرید صندلی ماساژ

پنج نکته اساسی که باید قبل از خرید صندلی ماساژ در نظر بگیرید

خرید صندلی ماساژ به معنای در اختیار داشتن یک محصول متفاوت و کاملاً کاربردی است که می‌تواند خستگی‌ها را از بدن و روان شما بزداید و آرامش از دست رفته را به شما بازگرداند. صندلی ماساژ را معمولاً در مکان‌های تفریحی و ورزشی، مراکز خرید، باشگاه‌های ورزشی و …. مشاهده کرده‌اید.

یکی از راحت‌ترین راه‌های رسیدن به آرامش در منزل استفاده از صندلی ماساژ است، بدون شک یک ماساژ حرفه‌ای و بدون وقفه همان چیزی است که آرامش را بعد از یک روز کاری سخت به شما هدیه خواهد کرد، اما این که ویژگی‌های یک صندلی ماساژ خوب چیست، مکان قرار دادن آن در منزل کجاست و امکانات این مدل ماساژورها چگونه است مسائلی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

 شاید تعجب کنید اما اگر بودجه کافی در اختیار داشته باشید می‌توانید یکی از این صندلی‌ها را برای داخل خانه خود خریداری کنید! در این بحث به مهم‌ترین نکاتی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند بهترین و مناسب‌ترین مدل صندلی ماساژ را خریداری کنید. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید صندلی ماساژ
صندلی ماساژور

اهمیت خرید صندلی ماساژ چیست؟

ماساژ درمانی، یکی از قدیمی‌ترین و مؤثرترین روش‌های آرام کردن بدن و ذهن افراد است. ماساژ باعث جلوگیری و تسکین درد کمر، شانه و گردن، تسکین اضطراب و افسردگی می‌شود؛ به حفظ وضعیت مناسب و بهبود گردش خون کمک می‌کند.

 تمام استرس، درد و عدم تعادل انباشته شده در ساعات طولانی روزمرگی زندگی کارمندی و نشستن روی صندلی می‌تواند به صورت درد گردن، شانه و کمر بروز کند. این موارد به راحتی با خرید صندلی ماساژ، قابل برطرف شدن هستند. با توجه به مزایای خرید صندلی ماساژ، جای تعجب ندارد که به دلیل راحتی، تحرک و بازده زمانی، صندلی‌های ماساژ بسیار محبوب شده‌اند.

مشاهده
راهنمای خرید سرویس خواب دو نفره

ویژگی‌های یک صندلی ماساژور خوب

اگرچه ماساژ بدن یک فعالیت لذت بخش فیزیکی است اما باید دقت داشته باشید که تاثیرات بسیار مثبتی روی ذهن و روان هم خواهد داشت، بنابراین یکی از ویژگی‌های بسیار مهم صندلی ماساژ استاندارد بودن و همچنین راحت بودن آن است، به طوری که بعد از استفاده از این وسیله احساس سبکی و ریلکس بودن به شما دست دهد.

یک مبل ماساژور خوب باید دارای غلتک‌ها، گوی‌ها و کیسه‌های هوای ماساژور مناسب برای نقاط حساس بدن نظیر پشت گردن، ران‌ها، باسن و عضلات پا باشد، از طرفی بهتر است دارای طیف متفاوتی از شدت ماساژ در قسمت‌های مختلف باشد تا مصرف‌کننده بتواند متناسب با استاندارد بدن خود از آن استفاده کند.

صندلی‌هایی که دارای سیستم تهویه و سیستم گرمایش و سرمایش هستند نیز در زمره بهترین‌ها جای می‌گیرند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود در لحظه ماساژ از آن بهره‌مند شوید.

صندلی ایده‌آل ماساژ باید مطابق با ارگونومیک بدن طراحی شده باشد، به طوری که مصرف‌کننده در زمان نشستن روی آن احساس راحتی داشته باشد، همچنین استفاده از امکانات مختلف هنگام استفاده از صندلی باید به‌راحتی در اختیار مصرف‌کننده باشد، برای مثال برخی صندلی‌ها در کنار ریموت کنترل دارای دکمه‌هایی روی دسته صندلی هستند تا مصرف‌کننده در حال ماساژ دسترسی راحت‌تری به دکمه‌ها داشته باشد.

برخی از انواع صندلی دارای برنامه‌هایی نظیر پخش موسیقی، امکان ذخیره برنامه ماساژ دلخواه، امکان تغییر موقعیت پشتی و نشیمنگاه صندلی، انواع ماساژ از قبیل ضربه‌ای، کششی، ویبره و بادی هستند که دارا بودن این امکانات از ویژگی‌های مثبت یک صندلی ماساژ محسوب می‌شود.

بهترین مکان برای قرار دادن صندلی ماساژ

یکی از مشکلاتی که ذهن مصرف‌کننده را به شدت درگیر می‌کند، محل قرارگیری صندلی است، برخی از صندلی‌های ماساژ طراحی شبیه مبلمان دارند و به این ترتیب می‌توان آن را در کنار مبلمان در نشیمن خانه قرار داد، اما در نگاه کلی باید گفت بهترین مکان برای قرار دادن این نوع صندلی‌ها در صورتی که فضای کافی در اختیار داشته باشید، در اتاق خواب است، یک مکان آرام و دنج و در عین حال راحت بهترین مکان برای قرار دادن صندلی است تا در زمان ماساژ بهترین احساس ممکن را داشته باشید.

بنابراین یکی از نکاتی که باید به آن دقت ویژه داشته باشید ابعاد صندلی است، تا بتوانید آن را جهت استفاده در مکان مناسبی قرار دهید، برخی از صندلی‌ها دارای چرخ هستند و به‌راحتی می‌توان مکان آنها را تغییر داد، بنابراین مصرف کننده این امکان را دارد که برای مثال در حین ماساژ برنامه مورد علاقه‌اش را از تلویزیون تماشا کند، یا در مواقعی که بسیار خسته است با قرار دادن آن در اتاق خواب بعد از استحمام و یک ماساژ دلچسب سریعا به رختخواب برود.

مشاهده
راهنمای خرید مبل سلطنتی

انواع صندلی ماساژ چیست؟

از نظر کاربردی تمام صندلی‌های ماساژ یک کاربرد دارند، اما از نظر ظاهری و برخی امکانات تفاوت‌هایی بین انواع این صندلی‌ها وجود دارد، برای مثال برخی از آنها با توجه به کاربری استاندارد و پزشکی‌اش به‌صورت گرانش صفر طراحی شده‌اند و برای کسانی که دارای درد مفاصل و اختلالات اسکلتی هستند بسیار کاربردی است، این مدل صندلی‌ها احساس بی‌وزنی را به مصرف‌کننده القا می‌کند که در درمان بیماری‌های ذکر شده موثر است.

از نظر ظاهری نیز صندلی‌ها متفاوت هستند، صندلی‌هایی با ابعاد کوچک، صندلی‌هایی با ابعاد بزرگ و  امکانات پیچیده‌ای نظیر ثبت علایم حیاتی و تنفس و امثال آن، صندلی‌هایی که دارای پشتی‌های ماساژور متحرک هستند، باید اضافه کنیم که این کالا بر اساس کاربرد و امکاناتی که در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد قیمت‌های متفاوتی نیز دارد.

نکات مهم در خرید صندلی ماساژ که به آنها نیاز دارید

نکته شماره 1: ویژگی‌ها و امکانات صندلی‌های ماساژ

صندلی‌های ماساژ دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. صندلی‌های ماساژ، با فشار دادن یا چرخش، نقاط فشار را در سراسر بدن هدف قرار می‌دهند. برخی از مدل‌ها، سبک ماساژ سوئدی را ارائه می‌دهند که از حرکات پیوسته با فشار، استفاده می‌کند. برخی صندلی‌های با قدرت جاذبه صفر وجود دارند که قبل از ماساژ، به حالت جاذبه صفر می‌رسند. در خرید صندلی ماساژ، صندلی‌های مختلف را امتحان کنید تا بفهمید که بهترین حالت را برای شما فراهم می‌کنند یا خیر.

در خرید خرید صندلی ماساژ دقت داشته باشید که کدام قسمت بدن برای شما اهمیت بیشتری دارد؛ دستگاهی را بخرید که روی همان بخش تمرکز دارد. اگر می‌خواهید ماساژ پا داشته باشید، صندلی‌هایی را خریداری کنید که دارای ماساژور پا باشد. اگر احساس درد بیش از حد در ناحیه گردن و شانه دارید، به دنبال صندلی‌های ماساژ بروید که بر کاهش درد در گردن و شانه شما تمرکز دارند.

مشاهده
قیمت مبل راحتی در رهنان اصفهان

نکته شماره 2: بودجه مالی و قیمت خرید صندلی ماساژ

خرید صندلی ماساژ یک سرمایه گذاری سنگین است. هزینه صندلی ماساژ از چند صد میلیون تا هزاران میلیون تومان، بسته به عوامل زیادی از جمله ویژگی‌های آن، ظاهر و طراحی صندلی‌ها، شرکت تولیدی و نوع و کیفیت مواد استفاده شده در صندلی، تغییر می‌کند.

صندلی‌های ماساژ گران قیمت، ویژگی‌های برجسته‌ای دارند؛ کیسه‌های هوا گسترده شده در تمام قسمت‌های صندلی، ظاهری خوشایند، زیبایی چرم رویه صندلی، پورت‌های USB و پخش کننده‌های موسیقی، همگی عواملی هستند که می‌توانند هزینه‌های شما را برای خرید صندلی ماساژ بسیار افزایش دهند.

در خرید صندلی ماساژ حتماً به این موارد دقت کنید. اگر بودجه کافی در نظر بگیرید، بهترین محصول را متناسب با نیاز خود خریداری می‌کنید. به عنوان مثال، اگر فقط نیاز به ماساژ پشت خود دارید، می‌توانید صندلی را خریداری کنید که دارای ماساژور پا نباشد. به همین ترتیب، اگر فقط نیاز به ماساژ پاها دارید، به جای خرید کل صندلی، یک ماساژور پا بخرید.

نکته شماره 3: ارزیابی موقعیت مکانی برای استفاده از صندلی ماساژ

بیشتر صندلی‌های ماساژور، مبلمان عظیم و حجیمی هستند که نمی‌توانید در هر جایی از آن استفاده کنید. اتاق نشیمن به طور کلی جای مناسبی نیست که بتوانید صندلی ماساژ را نگه دارید. با وجود تلاش تولید کنندگان برای ایجاد صندلی‌های زیبا و لوکس، آن‌ها می‌توانند نمای دکوراسیون اتاق شما را مختل کنند.

نکته شماره 4: دوام، استحکام و کارآیی صندلی‌های ماساژ

صندلی‌های ماساژ از چندین قسمت متحرک، قطعات سخت افزاری و سیم کشی تشکیل شده است، بنابراین امکان دارد که مشکلاتی پیش بیاید. با توجه به اینکه چقدر برای صندلی هزینه می‌کنید، مطمئناً در خرید صندلی ماساژ، به دنبال یک صندلی بادوام هستید.

احتمالاً شما مرتباً از صندلی خود استفاده خواهید کرد، بنابراین حتماً یک صندلی انعطاف پذیر و سنگین خرید کنید. حتی اگر بتوانید مبلغ بیشتری را برای خرید صندلی ماساژ با دوام بپردازید، آن را به عنوان یک سرمایه گذاری با کیفیت در نظر بگیرید.

با توجه به اندازه و وزن صندلی، تعمیر صندلی ماساژ می‌تواند یک مصیبت بزرگ و گران قیمت باشد. در نتیجه ممکن است در طولانی مدت، هزینه‌های بیشتری را برای صندلی پرداخت کنید. به دنبال خرید صندلی ماساژ با طرح‌های مدولار باشید. این باعث می‌شود هرگونه کار تعمیر که ممکن است انجام شود بسیار آسان‌تر شود.

اثاث چین
ارسال دیدگاه