بهترین چیدمان مبل نه نفره در منزل

چیدمان مبل نه نفره

بعد از مشکلاتی که انتخاب مبلمان مناسب برای منزل دارد، سخت‌ترین کار چیدمان اصولی و صحیح مبلمان است، برای این که بتوانید در مورد چیدمان مبل منزلتان تصمیم بگیرید باید نکاتی را بدانید، در این مقاله قصد داریم به بیان نکاتی در این خصوص به‌ویژه چیدمان مبل نه نفره بپردازیم. با ما همراه باشید.

ست مبلمان نه نفره چیست؟

بد نیست بدانید مبلمان در شکل معمول آن به ست‌های ۷ یا ۹ نفره تقسیم می‌شود. در مورد مبل‌های نه نفره که موضوع مقاله ما است، باید بگوییم، این مبل‌ها عموما از یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره، دو مبل یک نفره و دو صندلی میزبان تشکیل می‌شود. البته گفتنی است که شما می‌توانید بنا به سلیقه و نیاز خود این ترکیب را تغییر دهید.

چیدمان مبل نه نفره
چیدمان مبل نه نفره

باید توجه داشته باشید که این امکان برای شما فراهم است که ست را تغییر داده یا بخشی از اقلام نام برده را حذف یا اضافه کنید، این مسئله بستگی به بودجه شما و همچنین فضایی که در اختیار دارید خواهد داشت، از آنجایی که ست ۹ نفره معمولا برای پذیرایی استفاده می‌شود محبوب‌ترین سبک این مبلمان، طرح استیل و کلاسیک آن است که در هر صورت برای پذیرایی از میهمانان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مکان استفاده چیدمان مبل نه نفره

این مدل از مبل‌ها به دلیل فضای زیادی که اشغال می کنند، مناسب اتاق پذیرایی و نشیمن‌های وسیع هستند، البته باید توجه داشت که مبل نه نفره خریداری شده با چه سبک و کاربردی تهیه شده است، مبل‌های استیل و کلاسیک معمولا جنبه رسمی‌تر داشته و مخصوص پذیرایی از میهمان هستند و در پذیرایی قرار می‌گیرند، اما اگر نوع مبل راحتی باشد بهتر است آن را در اتاق نشیمن قرار داد.

مشاهده
انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی چه فاکتورهایی دارد؟

اصول چیدمان مبلمان نه نفره در خانه چگونه است؟

در مورد چیدمان مبل‌ها باید به نکات مهمی توجه کرد، این مسئله علاوه بر ایجاد زیبایی بصری استفاده از مبلمان را نیز راحت‌تر می‌کند، برای مثال فاصله مبل‌ها از یکدیگر از جمله مواردی است که باید به آنها دقت زیادی داشت، در صورتی که فضای بزرگی در اختیار دارید نباید فاصله مبل‌ها از یکدیگر آنقدر زیاد باشد که افراد برای صحبت کردن با یکدیگر نیاز به بلند حرف زدن داشته باشند و یا جهت پذیرایی یا جابجایی وسایل پذیرایی نیاز باشد که فرد از جای خود بلند شده و مجبور به طی مسافتی باشد.

از طرفی بسیار نزدیک چیدن مبلمان نیز اشکالات خاص خود را دارا است، برای مثال وقتی فاصله مبل‌ها بسیار کم باشد، یک فضای تنگ و دست و پاگیر ایجاد می‌شود که با وجود جلو مبلی و عسلی‌ها، فضا به شدت شلوغ شده و همچنین میهمان و میزبان احساس راحتی نخواهند کرد و حرکت کردن برای افراد بسیار سخت خواهد بود.

پس پیشنهاد می‌کنیم با توجه به فضایی که در اختیار دارید اندازه مناسب فاصله را بدست آورید، تنها در این حالت است که چیدمان زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.

البته می‌توانید مبلمان نه نفره را به دو قسمت تقسیم کنید و هر کدام را در بخشی از منزل مورد استفاده قرار دهید، این مسئله در صورتی رخ می‌دهد که فضای کافی برای استفاده از این شیوه چیدمان در اختیار داشته باشید، البته قرار دادن وسایلی نظیر عسلی و جلومبلی در این نوع از قرارگیری مبل‌ها  بسیار تاثیرگذار و البته کاربردی خواهد بود.

مشاهده
مدل‌های جدید کمد دیواری ریلی

قوانین چیدمان مبل نه نفره در منزل

مبلمان را به شکل‌های گوناگونی می‌توان در فضای مورد نیاز قرار داد. شناخته‌ترین حالات چیدمان مبل ۹ نفره به شرح زیر است:

– مربعی: در این حالت بهتر است یک فرش 12 نفره در وسط چیدمان قرار گیرد و یک کاناپه سه نفره را در قسمت بالا، یک کاناپه دو نفره را روبروی آن و مبل‌های یک نفره را از یک طرف میان کاناپه‌های یادشده قرار داده و صندلی‌های میزبان نیز روبه‌روی مبل‌های تک نفره قرار می‌گیرد. برای زیباتر دیده شدن محیط می‌توان عسلی‌ها را میان مبل‌های تک نفره و میزبان قرار داد.

چیدمان مبل نه نفره
چیدمان مبل نه نفره

– ناهمانگ: در این شکل شما می‌توانید مبل‌ها را هر جایی که دوست دارید و طبق سلیقه خودتان آن را بچینید. معمولا در این نوع چیدمان استفاده از مکمل‌هایی مثل شلف‌ها، گلدان های طبیعی یا مصنوعی، عسلی‌ها و امثال آن بسیار رایج است، اما نظم خاصی برای قرارگیری کاناپه‌ها و صندلی‌های میزبان وجود ندارد و شما می‌توانید طبق خواسته و سلیقه خود با توجه به فضایی که در اختیار دارید این چیدمان را انجام دهید.

– گرد: برای این که از این مدل چیدمان استفاده کنید نیاز به یک فرش گرد بزرگ دارید، در این نوع از چیدمان تمام مبل‌ها حول محور این فرش دایره شکل چیده می‌شوند، همچنین عسلی‌ها و جلومبلی نیز در این چیدمان بین مبل‌ها قرار می‌گیرند. معمولا در صورت وجود شومینه این چیدمان نزدیک آن شکل می‌گیرد تا جلوه زیباتری ایجاد شود.

– ال: این نوع، ساده‌ترین شکل چیدمان است، البته کمی بدون سلیقه به‌نظر می‌رسد اما در برخی فضاها و وجود محدودیت‌ها می‌توان از این نوع چیدمان نیز بهره برد، برای این کار یک فرش مستطیل شکل احتیاج دارید و مبل‌ها را در راستای اضلاع آن می‌چینید. به همین سادگی!

مشاهده
آموزش تزیین میز تلویزیون

– نیم‌دایره: این شکل از چیدمان بیشتر مناسب سبک مبلمان استیل است، در کشورهای غربی از این شیوه استفاده می‌شود،  در واقع با توجه به طراحی مربع و مستطیل شکل مبلمان باید گفت این چیدمان بیشتر به شکل یک نیم مربع است اما با نام نیم‌دایره شناخته می‌شود.

– قرینه: چیدمان قرینه در واقع همان چیدمان مربعی است، با این تفاوت که نوع قرار دادن عسلی‌ها و میزها دقیقا در دو طرف چیدمان به یک شکل خواهد بود، به همین دلیل است که این سبک چیدمان مستقل از مدل مربعی نام برده شده است.

کلام آخر در چیدمان مبل نه نفره

همان‌طور که اشاره کردیم در واقع نوع چیدمان بستگی به سلیقه و البته فضایی که در اختیار دارید خواهد داشت، سبک طراحی مبلمان نیز تاثیر بسیاری در این قضیه خواهد داشت، تنها نکته‌ای که در این خصوص می‌توان روی آن تاکید داشت این است که نحوه قرارگیری مبل‌ها در پذیرایی سهم عمده‌ای در دکوراسیون داخلی منزل شما خواهد داشت، پس باید سعی کنید تا حد زیادی اصولی که در اشکال مختلف چیدمان نام بردیم را رعایت کنید.

اثاث چین
ارسال دیدگاه