چند راهکار ساده برای افزایش طول عمر مبلمان

افزایش طول عمر مبلمان

طول عمر بالای اثاث منزل یکی از مهم‌ترین نکاتی است که غریب به اکثریت مشتریان هنگام خرید تمامی اثاثیه به ان توجه می‌کنند. کیفیت خوب محصولات یکی از هزاران دلیل تخریب دیر هنگام‌ وسایل و اثاثیه منزل شما است. اما اصلی‌ترین راه برای افزایش طول عمر اثاثیه از جمله مبلمان نگهداری صحیح از این نوع اجناس است. بدیهی است که هرچقدر از هر وسیله‌ای بهتر مراقبت کنید، مدت زمان بیشتری را برای شما کار می‌کند و روند تحلیل و تخریب آن  نیز کندتر خواهد بود.

مبلمان منازل یکی از اصلی‌ترین و گران‌ترین اثاثیه‌هاست و افراد معمولا مدت زمان زیادی را از آن‌ها استفاده می‌کنند. اگر این وسیله‌ی کاربردی، از ظاهر اولیه خود خارج شود، قطعا اهالی منزل، به خصوص خانم خانه، دلسرد شده و خواستار خرید مبلمان تازه ‌می‌شود که با توجه اوضاع اقتصادی این روزها هزینه و مخارج بالایی به مخارج اولیه زندگی اضافه می‌شود. پس بهتر از با در این مقاله همراه شوید تا چند راهکار ساده برای افزایش طول عمر مبلمان به شما گوشزد کنیم.

افزایش طول عمر مبلمان
افزایش طول عمر مبلمان

اولین روش؛ مبل تخت خواب نیست!

یادتان باشد مبلمان وسیله‌ای برای نشستن و تخت خواب جایی برای لم دادن و دراز کشیدن. اگر خیلی به لم دادن روی مبلمان علاقه دارید بهتر است که مبلمان تخت خواب شو بخرید. به هیچ عنوان روی مبل‌ها چهار زانو ننشینید. این کار باعث می‌شود که به لبه‌ی مبل‌های مبل بیشتر از حالت قبل فشار بیاید.

مشاهده
معرفی پنج هتل برتر برای اقامتی دلچسب در دوران کرونا

دومین روش؛ جایگاه مخصوص نداشته باشید

بر روی مبل‌های مختلف بنشینید. اگر یک جای مخصوص داشته باشید و مدام بر روی آن قسمت بنشیند، حالتی نامتقارن و نامیزان مبل شما به خود خواهد گرفت و حتی ممکن است پارچه‌ی روکش ان زودتر از موعد از بین رود که همین اتفاق باعث کاهش طول عمر مبلمان شما می‌شود.پس اگر قرار است مدت طولانی‌ای بر روی مبلمان بنشینید مدام جایگاه‌تان را تغییر دهید.

سومین روش؛ گرما و نور دشمن مبلمان

هر نوع پارچه‌ای اگر بیش از حد در جلو نور و گرما بماند فرسوده و پوسیده ‌می‌شود. از آنجایی که روکش مبل عموما از پارچه هست، نور مستقیم یا گرمای بیش حد نیز باعث فرسودگی روکش مبلمان شما خواهد شد. بنابراین بهتر است که برای افزایش طول عمر مبلمان خود از نور مستقیم و گرمای شدید، حتما پرهیز کنید تا اثاثیه با طول عمر بالا و زیبا داشته باشید.

چهارمین روش؛ مبلمان هم به تمیزی نیاز دارد!

چرا فکر می‌کنید که گرد و خاک بر رووی مبلمان نمیشیند و نیاز نیست که  هر فصل آن‌ها را تمیز کنید؟ یادتان باشد، حتما باید هفتگی گرد و غبار بر روی مبلمان را بگیرید. بهترین روش برای گرفتن گرد و غبار استفاده از بخار شوی یا جارو برقی است. این کار باعث می‌شود که مبلمان شما به مرور رنگ اولیه خود را از دست ندهد و یا به اصطلاح کدر نشود. یکی از دلایل از شکل و شمایل افتادن مبلمان و دلزدگی افراد از آن‌ها همین موضوع ساده و بدیهی است. پس پیشنهاد میکنیم هر هفته با جاروبرقی گردگیری کنید، ماهی یکبار با بخارشوی( البته اگر دارید) غبار‌های عمقی‌تر را پاک کنید  و هر 6 ماه یک‌بار با شامپو یا پاک کننده‌های ضعیف آن‌ها را بشویید. اگر مبلمان‌تان چرمی است و پارچه‌ای نیست حتما هر هفته با دستمالی مرطوب روی مبل را تمیز کنید تا مدت طول عمر مبل بیشتر باشد و دیرتر دچار ترک و خراب شدن سطح چرم شود. حواستان باشد پاک کننده‌های قوی یا ابزار شست و شو مثل اسکاچ یا فرچه آسیب بیشتری به سطح روکش ‌می‌زند و باعث پوسیدگی زودهنگام مبلمان شما می‌شود. پس فراموش نکنید در هرکاری تعادل را رعایت کنید.

مشاهده
طراحی مبلمان و خلاقیت بی حد و مرز

پنجمین روش؛ با وسایل گرمایشی قهر کنید

همانطور که بالاتر هم گفتیم، نور و گرما بیشترین ضرر را به اثاثیه چوبی منزل شما می‌زند. به منظور افزایش طول عمر مبلمان خود تمام سعی‌تان را کنید که آنها رانزدیک بخاری، شومینه، شوفاژ و هر نوع وسیله‌ی گرمایشی نگذارید. گرما باعث از بین رفتن سریع‌تر بافت پارچه خواهد شد که باعث نازیبا شدن مبلمان شما خواهد شد.

ششمین روش؛ ساده ترین راه بهترین راه است

این روش یکی از ساده‌ترین راه‌هایی است که می‌توان برای افزایش طول مبل تمامی وسایل پارچه‌ای و چوبی استفاده کرد. روش سنتی رو انداز! اگر یک لایه پارچه بر روی روش مبلتان قرار بگیرد رند تحلیل روکش اصلی کند‌تر می‌شود. اگر مبلمان‌تان چوبی است هر یکی دو سال یک بار از رروغن جلا استفاده کنید. روغن جلا باعث کاهش روند تخریب چوب‌ها می‌شود. بنابراین به هیچ عنوان از همچین راه‌حل ساده‌ای دریغ نکنید. یادتان باشد مبلمان، گران‌ترین لوازم چوبی منازل است پس از ساده‌ترین راه‌ها برای استفاده بهینه از این وسیله‌ی پرکابرد و تقریبا گران استفاده کنید.

نکات تکمیلی برای افزایش طول عمر مبلمان

تقریبا تمامی نکاتی که برای داشتن مبلی سالم در سال‌های طولانی می‌شد انجام داد را به شما گوشزد کردیم اما یک سری نکات تکمیلی نیز وجود دارد که با رعایت آن‌ها طول عمر مفید مبلمان خود را به راحتی افزایش خواهید داد.

  • اگر کودکی در منزل دارید، حتما به او گوشزد کنید که مبلمان وسیله بازی او نیست، سعی کنید نگذارید که کودک بر روی مبل بپرد همین موضوع باعث خراب شدن فنر‌های مبل راحتی و کلاسیک می‌شود.
  • سعی کنید رنگ مبلمان تیره تری را انتخاب کنید. رنگ‌های روشن زودتر از موعد کدر می‌شوند. همچنین اگر از رنگ روکش‌های روشن استفاده می‌کنید حتما به خاطر داشته باشید که سریع آن‌ها را لکه گیری کنید.
  • جایگاه مبلمان را هر از چند گاهی عوض کنید. شاید یک کاناپه به خصوص رو به روی تلویزیون باشد و اکثر افراد تمایل داشته باشند تا بر روی آن بنشینند. بنابراین بهتر است مبل ها را به صورت چرخشی در ان جایگاه قرار دهید تا طول عمر مبلمان‌ان بیشتر شود.
  • اگر بدنه مبل سالم است، هر چند سال یکبار مبل را تعمیر کنید یا روکش آن را عوض نمایید. این کار نه تنها باعث افزایش تنوع و انگیزه بیشتر اعضای خانواده و خودتان می‌شود بلکه مدت زمان بیشتری این اثاثیه مهم در اختیار شما هستند. همچنین بهترین راه برای پس انداز کردن پول شما است چرا که هزینه تعمیرات مبلمان بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر از خرید مبلمان جدید است.
مشاهده
میز ناهار خوری یا جزیره
اثاث چین
ارسال دیدگاه